A jó tanácsadó titka: legyél felejthetetlen, mint az első csók!

Hogyan kerül ide a szex és a csók már megint?

 

 

Téged is megdöbbentett a hirdetésem? Szex, csók, randizás és párkapcsolat - mi köze van az értékesítéshez!? Hogyan tud ebből profitálni egy jó tanácsadó, ha megérti az összefüggést? Egyáltalán van bármi hasonlóság?

 

Neked mi erről a véleményed? Mondd el nekem a cikk alatt! Előre is köszönöm, hogy megosztod a cikkemet, biztosan van olyan ismerősöd, akinek segítesz vele!

 

 

A jó tanácsadó titka: legyél felejthetetlen, mint az első csók!

 
 

Meggyőződésem, hogy nem én vagyok az egyetlen, akiben felmerült ez a párhuzam, ezért utána néztem egy kicsit jobban a témának Jól gondoltam, több cikket is találtam magyarul és angolul is. Csak hármat emelek ki most magyar szakértőktől.


Hogyan kerül ide a szex és a csók már megint?

 

 

Téged is megdöbbentett a hirdetésem? Szex, csók, randizás és párkapcsolat - mi köze van az értékesítéshez!? Hogyan tud ebből profitálni egy jó tanácsadó, ha megérti az összefüggést? Egyáltalán van bármi hasonlóság?

 

Neked mi erről a véleményed? Mondd el nekem a cikk alatt! Előre is köszönöm, hogy megosztod a cikkemet, biztosan van olyan ismerősöd, akinek segítesz vele!

 

 

A jó tanácsadó titka: legyél felejthetetlen, mint az első csók!

 
 

Meggyőződésem, hogy nem én vagyok az egyetlen, akiben felmerült ez a párhuzam, ezért utána néztem egy kicsit jobban a témának Jól gondoltam, több cikket is találtam magyarul és angolul is. Csak hármat emelek ki most magyar szakértőktől.

 

@Jagodics Tamás, a Cégmenedzser.hu ügyvezetője, a következő lépésekben veti össze szexet és az értékesítést:

  • A megfelelő személy kiválasztása a kalandra = Adatbázisgyűjtés
  • Udvarlás = Vevővé konvertálás
  • Első csók = Visszautasíthatatlan ajánlat
  • Ismétlés, mert jól teljesítettünk = Visszatérő vevő
  • Fortélyok bevetése = Utánkövetés
  • Jól csináltad, jók a referenciáid = Ajánlás

 

@Nagy Béla, értékesítési guru, az udvarláshoz hasonlítja a folyamatot. Az értékesítés és az udvarlás ugyanúgy kezdődik. Két idegen találkozik és ha jól végződik, tartós kapcsolat alakul ki és összeházasodnak.Béla azt írja, az értékesítésben is követned kell az udvarlási formulát, melynek részei:

  • Egyre intenzívebb és kölcsönös kommunikáció.
  • Egyre komolyabb egyetértési pontokat találni egymással.
  • Kialakítani a kölcsönös megértést és bizalmat.

 

@Oberfrank Zoltán, marketing és értékesítési szakértő, a Piac és Profit oldalán írt cikkében pedig kifejti, hogy úgy állnak az eladók a vevőkhöz, ahogy a férfiak állnak hozzá a randizáshoz. Ebben az aspektusban a nők a vevők. Fő gondolata szerint ez alapján az eladó bárkinek, bármennyit eladna. A vevő viszont egyedinek és megismételhetetlennek akarja érezni magát, vagyis elvárja, hogy udvaroljanak neki.

 

Zoltán szerint az eladónak azt kell tudnia, HOGYAN akarja a vevő. Ugyanis, ahogy a nők válogatnak a férfiak között és keresik az "igazit", úgy válogatnak a vevők is az eladók között. Ha nem tudod megszerezni a figyelmét és a bizalmát, ha nem ismered pontosan a vágyait, akkor nem a megfelelő hatást váltod ki belőle és keresni fog mást.

 

Nos, nagy igazságokat rejt mindhárom szakértő írása. Tökéletes gondolatokat adnak az induláshoz, hiszen valóban meg kell hódítanod, el kell varázsolnod  az ügyfél jelöltedet ahhoz, hogy már alig várja és megtörténjen az első csók. Vagyis létrejöjjön az ajánlat.

 

De Te ezen a ponton nem állhatsz meg!

 

Nem eladó vagy, hanem tanácsadó! Az általam említett és nagyra becsült értékesítési szakértők mind férfiak, akik fantasztikusan jól szemléltetik az evolúciós fejlődés során máig is megmaradt, a férfiakra oly jellemző vadászat és hódítás lényegét az értékesítési folyamatban.

 

Ezeket alkalmaznod elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy elérd az első lépést, és megkösd az üzletet.

 

Csakhogy a mi szakmánkban elengedhetetlen a hosszútávú ügyfélkapcsolat, ezért nem állhatunk meg annál a pontnál, hogy az ügyfél aláírta az ajánlatot.

 

Emellett sokat változtak, öntudatosabbak és igényesebbek lettek az ügyfelek is (ahogy a nők is). Ma már nem elég a kockahas és néhány elcsépelt hódító mondat a sikerhez. Ez csak akkor lehet nyerő, ha egy-éjszakás kalandot keresel. Ezért néhány gondolat még megfogalmazódott bennem (női szemmel).

 

 

Profi pénzügyi tanácsadó vagy?

 

 

Akkor tudod, hogy a munkánkhoz hozzátartozik a hosszútávú kapcsolat is. Nem csak "eladod" valamelyik pénzügyi terméket, hanem az egész futamidő alatt segíted, kényezteted az ügyfelet. Vagyis, nem elég meghódítani és ágyba vinni!

 

Együtt kell maradnod vele hosszú évekig, ehhez pedig, vagyis a korrekt tanácsadáshoz profi teljesítmény és szakértelem szükséges.

 

 

 
 

 

Csak akkor tart ki melletted, csak akkor nem enged be mást az "ágyába", csak akkor fog tovább ajánlani és akkor tudsz vele újabb és újabb üzletet kötni, ha az ő érdekeit tartod szem előtt és kényezteted, mint a nőt egy igazi férfi a házasságban is.

 

 

Tehát, akkor szex, randizás, első csók és boldog párkapcsolat?

 

 

Milyen párhuzam van a szex és az értékesítés között? Foglaljuk össze!

 

  1. Első lépés, hogy jó benyomást tegyél és udvarolj, vagyis építs bizalmat és tudd meg, mire van szüksége, mit szeretne, mire vágyik ügyfél jelölted. Ugyanúgy, mintha szíved választottjához szeretnél közelebb kerülni...
     
  2. A személyes értékesítés előnyeinek kihasználása olyan, mint a kezdeti flörtölés. Az emberi döntést az érzelmek befolyásolják. Számít a megjelenésed, a non-verbális kommunikációd, a kézfogásod, a beszédstílusod, a hangod, vagyis készülj fel az ügyfélből, és add meg a módját, mintha "randira" mennél.

    Légy szakmailag felkészült és korrekt, de használd ezeket is a "hódításhoz"!

     
  3. Pontosan tudnod kell a "hölgy" elvárásait és céljait, hogy ajánlatod rendelkezzen a kívánt tulajdonságokkal és olyan előnyös és hasznos legyen számára, hogy már alig várja, hogy megkaphassa.

    Végezz teljes körű igényfelmérést! Azt kell elérned majd, hogy végül meggyőződése legyen majd, hogy csak Te adhatod meg neki mindazt, amire szüksége van...

     
  4. Mit kell tenned ehhez? Beszélgess! Légy türelmes és kérdezz sokat! Figyelj nagyon a válaszaira és a reakcióira! A vágyott partnernek sem tudod megadni, amit csak tőled kaphat meg, ha nem figyelsz oda minden rezdülésére...
     
  5. Az első csók mindig különleges, az ajánlatod is az kell legyen! Ha megtörténik és aláírja, akkor jó esélyed van egy hosszútávú üzleti kapcsolatra. Ehhez el kell érned, hogy ő is ezt akarja és már alig várja!
     
  6. A férfiak, ha nőkről van szó, bíznak a szemükben. Ugyanez igaz a nőkre is és a vásárlásra is. Mivel mi nem valami kézzelfogható dolgot kínálunk, ez csak úgy nem fog megtetszeni a választottadnak. Úgy mondd el, mit kínálsz, úgy írd le, hogy csak a Te ajánlatod legyen vonzó számára. 

    Pontosan azt kínáld, amire szüksége van, hiszen már tudod mire vágyik és Te.vagy az egyetlen, akitől megkaphatja! Mondd el, mi az előnye, mi a haszna számára és hogyan érheti el vele a célját!

     
  7. Amikor pedig meghódítottad és elérted az első lépést, nagyon figyelj a folytatásra. Vigyázz rá és kényeztesd! Légy megértő, figyelmes és segítőkész! Mint egy jó házasságban a társaddal.

    Így lesz hosszútávú és gyümölcsöző az üzleti kapcsolatotok, ami újabb üzletet és ajánlásokat hoz Neked.

 

 

 
 

 

Úgy érzed, Te ilyen tanácsadó vagy de nem tudsz ezen elvek szerint dolgozni, mert más az elvárás? Eleged van már a hozzá nem értő vezetőidből, akik csak a teljesítménykényszert nyomják?

 

Szeretnél teljeskörű pénzügyi szolgáltatást nyújtani, hogy biztosan csak Te legyél a kiválasztott? Fejlődni és tanulni akarsz, hogy profi tanácsadó lehess, de nincs hozzá támogató háttér?

 

Írj nekem vagy hívj fel! Töltsd ki kérdőívemet és jelentkezz hozzánk!

 

Szívesen dolgoznék veled!

 

Dönts okosan és erősödj meg pénzügyileg!

Móni

 

 

 

(Szerzői jog által védett tartalom, szerző és képek: Czirákiné Kocsis Mónika)