Kövezzetek meg ezért a cikkemért, de elpattant a húr. Mindjárt elmesélem, miért éreztem így, mikor ma az egyik újonnan hozzámkerült ügyfélnél kinn jártam. Remélem, mai írásom elgondolkodtat. Akkor is, ha pénzügyi tanácsadóként dolgozol, akkor is, ha ügyfél vagy és megtakarítást tervezel.
Engem általában azért szeretnek, mert megmondom, hol a hiba. De ugyanezért nem szeretnek. Csak kevesen örülnek annak, ha szembesítik őket azzal, hogy badarságot csináltak. Te igen?
@Robert B. Cialdini úgy fogalmazza ezt meg a Hatás című könyvében, hogy ez is az elköteleződés és a következetesség elve miatt van.
Ha megteszünk, eldöntünk valamit, akkor a későbbiekben hajlamosak vagyunk ezt új, racionálisnak tűnő magyarázatokkal folyamatosan megerősíteni.
Akkor is, ha már tudjuk, hogy nem volt épp tökéletes döntés. Ilyenkor akár az alapelveinket is megváltoztatjuk időszakosan, csak hogy fennmaradjon a párhuzam, és következetesek maradjunk a döntésünkhöz.
Az elköteleződés és következetesség elve alapvetően pozitív jelentést hordoz.
De, mint a lenti esetekben, amikor valaki egy rossz döntése miatti felelősségvállalás helyett még mindig önigazolásba menekül, és másokat hibáztat, vagy épp dühös lesz arra, aki szembesíti ezzel, az már veszélyeket is rejt.
Akkor fordul ez elő leginkább, ha már időt, energiát vagy pénzt fektettél valamibe, és nem akarod csak úgy otthagyni. Hogy jön ez most ide? A végére kiderül :).
Azonban mielőtt rátérnék arra, ami ma kiverte a biztosítékot nálam, előbb egy rövid "mese" egy korábbi ügyfélről, aki váratlanul olyasmit tett, amit azóta sem értek:
Találtál profi pénzügyi tanácsadót? Engedd, hogy segítsen!
Kezdő voltam még, amikor a nagy biztosító társaság, ahol dolgoztam kitalálta, hogy a nullát hozó, díjmentesített hagyományos életbiztosításokat akciósan áttehetik az ügyfelek, egy szinte nulla költségű, egyszeri díjas unit linked életbiztosításba.
Mindössze 2-3 hét állt rendelkezésünkre, hogy végig járjuk ezeket az ügyfeleket. Maga a konstrukció tényleg verhetetlen volt (egyszeri 0,9% költség (2011-ben)), ezért megérte átpakolni bele a döglötten ácsorgó pénzeket.
Én is kimentem az egyik ilyen "kezeletlen", tanácsadó nélküli ügyfélhez. Találkozónk helyszíne a saját ingatlanirodája volt, ami csak az egyik vállalkozása. Elmondtam miért jöttem, megcsináltuk az egyszeri díjas életbiztosítási szerződést. Azután beszédbe elegyedtünk, de a segíteni akarásom végül visszaütött...
Kiderült, hogy összesen 8 db (!) rendszeres díjas unit linked életbiztosítási szerződése van a különböző biztosítóknál. Ezekre az elmúlt 9 évben egyszer sem(!) nézett rá, mert nem volt ideje foglalkozni velük. Azt sem tudta, hogy ki a tanácsadója, és nem volt ügyfél portál hozzáférése sem.
Elmondtam, hogy ez így nem jó, kérje meg az elektronikus hozzáféréseket, és kérjen pénzügyi tanácsadót is, aki segít neki. Ezeket a unit linked életbiztosításokat nem szabad magukra hagyni. Én akkor még függő közvetítő voltam, nem segíthettem, és nem is ismertem a konkurens befektetési életbiztosítási termékeket olyan mélységben.
Megkérdeztem, miért van ennyi, "ugyanolyan" vagyis UL szerződése. Válasza az volt, hogy mindig jött valaki, aki azt mondta, kösse meg, és mindegyik jó lehetőségnek tűnt... (???)
Alig telt el 1 hét, kaptam a központunktól egy levelet, hogy vegyem fel az ügyféllel a kapcsolatot, mert panaszt tett ellenem, miszerint becsaptam (???). Ledöbbentem és nem értettem, mit követtem el.
Kiderült, hogy megtette, amit javasoltam neki. Utána nézett a többi befektetési életbiztosítási szerződésének. Rájött, hogy elég rosszul állnak, ezért visszavásároltatta az összeset, amivel még nagyobb veszteséget csinált magának.
Természetesen visszavásároltatta azt is, amit velem kötött (ez volt az egyetlen, amin még pár napi hozamot nyert is). De úgy döntött, hogy a unit linked életbiztosítás egy átverés, és az egész rajtam csattant, ellenem tett panaszt.
Felhívtam. Szinte ordított, hogy őt mindenki becsapta, olyasmibe rángatták bele, amivel egy csomó pénzt veszített.
Nem volt értelme azon vitatkoznom, hogy miért tett panaszt pont ellenem. Nem volt értelme tovább beszélgetnem vele arról, hogy megint olyat lépett, ami legalább annyira átgondolatlan volt, mint a kötések.
Valószínűleg nem rám volt dühös, hanem saját magára, amiért hagyta, hogy megvezessék, amiért nem figyelt eléggé.
De ezt bevallani valószínűleg még magának sem fogja...
Egyrészt akármilyen korrekt vagy, ellened fordulhatnak. De ez a kisebb baj, ezt tudom kezelni, bár elég rosszul esett.
A nagyobb gond, hogy pont a lényeget nem értette meg. Azt, hogy ő is hibázott. Ugyanis az évek folyamán, azért mert elfoglalt volt, és nem szentelt időt a saját pénzügyeinek, a saját pénzügyi tervezésének, nagyot bukott.
Egyszerűbb volt elfogadni, gyorsan és átgondolatlanul, a szépen csillogó ígéreteket. Egyszerűbb volt elhinni, hogy majd rengeteg pénzt fog hozni, akkor is, ha rá sem néz. Egyszerűbb volt mindezért más valakit hibáztatni, a biztosítókat, a pénzügyi tanácsadókat, engem...
Nincs időd a saját pénzügyeidre? Ha Neked nincs, kinek legyen?
Miért kötött 8 db unit linked életbiztosítási szerződést? Csak ő tudná megmondani...
Többször írtam már a befektetési egységhez kötött életbiztosításokról. Sokat szidott termék. Pedig alapvetően nincs vele baj, sőt. Ha megfelelő célra, megfelelő módon használjuk, és a megfelelő konstrukciót választjuk, tökéletes megoldás lehet.
Amit fontos tudni róla, hogy ha csak nem egy nagyon régi és rugalmatlan módozatról van szó, a unit linked életbiztosításban többnyire lehetőséged van a rendszeres díj növelésére vagy csökkentésére. Lehetőséged van további időszakos befizetésekre is eseti díjként. Sőt, van, amelyiknél a tartamot is módosíthatod.
Tehát, ha csak nincs kifejezetten, különleges céllal vagy körülménnyel alátámasztott oka a további kötésnek, akkor minek kötsz egy újabbat? Bővítsd, emeld a régit, ott már kifizetted nagyrészt a költségeket!
Később még beszélünk arról, mikor lehet indokolt több unit linked életbiztosítési szerződés. Sajnos azonban a legtöbb esetben csak arról szól az újabb kötés, hogy a pénzügyi tanácsadónak több legyen a jutaléka. Később erre is kitérek még, hogy ennek milyen okai vannak.
Azért meséltem el ezt a történetet, mert a napokban több hasonlóval is találkoztam az újonnan hozzám került ügyfeleknél. Ezekből most még egyet mesélek el, ami e cikk megírására késztetett:
Ügyfél és tanácsadó között alapvető kérdés a bizalom, de a céljaidért Neked is tenned kell...
Az ügyfél, nevezzük Kamillának, azért került hozzám, mert a tanácsadója elment a cégünktől nyugdíjba, és nem volt ki segítsen neki egy magán és egy céges unit linked életbiztosítási szerződésével kapcsolatban.
Amikor felhívtam örült, hogy végre (!) valaki újra törődik vele.
Budafokra, a munkahelyére beszéltük meg a találkozónkat, ami már önmagában is feladat volt a reggeli forgalomban :). Az első, ami feltűnt, hogy csak néhány napja egyeztettük az időpontot, de ő nem várt (?), meglepődött, és időbe telt, mire rájött, miért is vagyok ott.
Kevés ideje volt a beszélgetésünkre (!), ezért a kötelező protokoll után rátértünk a biztosításaira.
A kisebb vállalkozásokra inkább az a jellemző, hogy már 2018-ban, de legkésőbb ebben az évben, módosították, vagy megszüntették az addig adómentes, és többnyire magas rendszeres díjú unit linked életbiztosítási szerződéseiket. Az SZJA törvény megváltozása miatti többlet ugyanis már komoly teher lehet.
Ezért az első kérdéseim egyike az volt a céges szerződésével kapcsolatban, hogy tisztában van-e azzal, milyen adó- és járulék terheket kellett fizetnie tavaly (40,71%) és kell majd idén, 2019-ben, az éves 1,8millió forintos díj után (81,95%).
Természetesen fogalma sem volt erről.
Kiderült, hogy nem csak ez a két szerződése van, amiről én tudok, hanem van még kettő, ugyan annál a biztosítónál, és van még kettő, két másik biztosítónál. Az összesen 6 db (!!!) rendszeres díjas unit linked életbiztosítás.
Először akkor bújt be a csigaházába, amikor megkérdeztem, mi a célja ezeknek a szerződéseknek, miért kötötte őket: 2011-ben, 2015-ben, 2016-ban 1-1 db-ot, 2017-ben 2db-ot magán személyként, és 2014-ben egy szerződést cégesen. 6 év alatt 6-ot.
A válasz: "hogy legyen pénzem belőlük".
Másodszor akkor húzódott vissza, amikor kiderült, hogy az a szerződés, amit a cége fizet, 20 éves tartamra kötődött. Kamilla értetlenül nézett rám, hiszen "nem szokott" ilyesmit tenni, ő csak 4-5 évre (!?) szerződik, de max. 10 évre.
Továbbra is állította, hogy ő bizony nem kötött 20 éves szerződést.
Elkezdtük átnézni a szerződéseket. Elmagyaráztam neki, milyen megoldásra van lehetősége a céges szerződésével kapcsolatban, hogy ne kerüljön ilyen sokba.
Ennél a pontnál azt mondta: "Van egy független pénzügyi tanácsadóm, aki évek óta segít, ezt akkor megbeszélem vele."
Ezzel vége is lett a beszélgetésünknek. Felálltam és elköszöntem...
Ha ügyfél vagy, akkor tedd ezt azonnal, ha különösebb megalapozó indok nélkül akar Neked egy tanácsadó egy újabb rendszeres díjas unit linked életbiztosítást eladni. Ugyanis ez róla szól, a jutalékáról és nem Rólad, nem a Te pénzügyi céljaidról. Ennek semmi köze a pénzügyi tervezéshez és az öngondoskodáshoz.
Ha profi pénzügyi tanácsadó vagy, akkor tedd ezt, ha szikráját sem tapasztalod az ügyfélben a nyitottságnak a megoldásra, és egy későbbi közös munkában a lojalitásra. Ugyanis, ha nem érti, hogy ő miben hibázott, később is csak Téged fog hibáztatni mindenért. Rendet tenni akkor tudsz, ha partnerként dolgoztok együtt.
Miért?
Mert mindkét szituációban csak vesztes lehetsz.
Egy profi pénzügyi tanácsadó nem csak gazdasági-pénzügyi szakember. Emellett ugyanis egy személyben mentor, marketinges, és pszichológus is. Gyakran kell olyan ügyben is segítenünk, ami alapvetően nem a profilunk, hiszen felmerülhetnek jogi kérdések, vagy élethelyzet miatti problémák.
Családok élete, emberek jövője múlik a felkészültségünkön, vagy épp valaki hozzá-nem-értésén. Ezért nagyon fontos, hogy kivel működsz együtt és hogyan...
Nézzük meg ennek okait a fenti példán keresztül, vagyis ki milyen hibát követett és követhet el:
Pénzügyi tanácsadóként hogyan tudsz bármit is javasolni, ha hiányoznak a megfelelő információid ehhez? Azt vallom, hogy egy profi pénzügyi tanácsadó sosem ajánl addig konkrét terméket, amíg meg nem ismerte a személyes igényeidet.
Ügyfélként hogyan tudsz előre gondolkodni, ha nem látod át a teljes egészet - a terveidet, a lehetőségeidet a pénzügyeidben? Hogyan akarod elérni a pénzügyi céljaidat?
Persze a gyakorlat sokszor mást mutat.
A pénzügyi tanácsadók egy része messze van a profitól. Ők azok, akik meghallanak egy igényt, és máris lecsapnak rá - köss unit linked életbiztosítást, nyiss értékpapírszámlát, lépj be valamelyik önkéntes pénztárba (attól függően, milyen értékesítési jogosultságuk van vagy melyik terméket tanulta meg). Hiányos a termék ismeretük és az ajánlott termék jutalékfüggő.
Miért baj ez? Mert az első igény nem biztos, hogy az egyetlen és legfontosabb szükségleted vagy célod.
Ahhoz, hogy valóban a Számodra legmegfelelőbb eszközt javasoljam, ismernem kell például
Ugyanakkor még mindig gyakran szembesülök azzal, hogy leülök valakivel beszélgetni, és nem érti, miért kérdezek annyit, mikor ő csak azt a bizonyos összeget szeretné jól lekötni, vagy csak egy adott dologra keres megoldást.
Konkrétan volt olyan esetem, amikor az illető felugrott, közölte, hogy semmi közöm az ő egyéb pénzügyeihez, meg a jelenlegi élethelyzetéhez, úgyhogy viszontlátásra. :) - természetesen végül megtaláltuk a megoldást, miután sikerült megnyugtatnom, és megértette a miértet.
De van olyan ismerősöm is, aki azért nem indított végül nyugdíj megtakarítást, mert "nem gondolom, hogy az ő anyagi helyzetén fogunk csámcsogni"...
Amennyiben Te is reagáltál már hasonlóképp (vagy szerettél volna így tenni), próbálj ki valamit. Amikor rettenetesen fáj a fejed, vagy a gyomrod, menj el az orvoshoz, de ne mondj neki semmit, csak azt, hogy fáj. Ha felteszi a kérdéseit, akkor ne válaszolj.
Mit gondolsz, biztosan a megfelelő kezelést, gyógyszert, gyógymódot fogja felírni? Hmmm?
De ugyanez igaz fordítva is.
Ha az orvosnak csak annyit mondasz, hogy fáj, és további kérdések nélkül felír Neked egy gyógyszert, vagy ad valami csodaszert, beveszed? Elhiszed, hogy megszünteti a fájdalmat, ráadásul káros mellékhatások és következmények nélkül?
Na, ugyanez a helyzet a tudatos pénzügyi tervezés során is.
Az alapokat az általunk feltett kérdések, és az ezekre Tőled kapott válaszok jelentik. Ez mindennél fontosabb.
Tehát, ha ügyfél vagy, és a pénzügyi tanácsadó nem igazán kérdez, viszont tudja a tuti ajánlatot, akkor állj fel, köszönj el és menekülj, mert olyasmiről döntenél, ami nem szolgálja az érdekeidet. Az anyagi biztonságodat kockáztatod.
Ha pedig profi pénzügyi tanácsadó vagy, és az ügyfél nem válaszol a kérdéseidre, nem beszél viszonylag nyíltan, akkor bizony jobb, ha elengeded.
Ez az üzleti kapcsolat bizalom nélkül nem működik. Gyorsan bűnbak válhat Belőled, ha nem volt megalapozott a hiányos információk miatt a javaslatod.
Egy kiragadott részlet teljesen mást mutathat, mint az egész ismerete...
Ez egy nehéz kérdés. Ugyanis alapvetően igen, mégis vannak olyan helyzetek, amikor nem. Hogy is van ez?
A "lojális magatartás" az értelmező szótár szerint: valamely közösséghez vagy eszméhez való ragaszkodás, hűség. Ez az ügyfél-tanácsadó kapcsolatban két dolgot jelent:
Csakhogy ez, bár szépen hangzik, a gyakorlatban többnyire nem így működik, mert az ember alapvetően gyarló, a rendszer pedig több sebből vérzik...
A életbiztosítási- és a hiteltermékeknek szinte alig van már folyamatos (speratív) jutaléka. Gyakorlatilag ezen termékeknél a pénzügyi tanácsadó csak abban érdekelt, hogy újabbat kössön, hiszen a "régiekkel" szinte ingyen dolgozik.
Ez Számodra azt jelenti, hogy egy kevésbé felkészült ügynök, aki nehezen tud új ügyfeleket szerezni, a "régi" ügyfeleiről akar újabb és újabb bőrt lehúzni. Tehát:
Ez utóbbit az egyik biztosító ügynökei előszeretettel alkalmazzák. Többek között ezért jöttem el onnan. Az általuk kínált termék sok éve a biztosító egyetlen unit linked életbiztosítási terméke több változatban. TKM mutatója valóban alacsony, és 3 év után 100%-ban hozzáférsz.
Az egyik eladási stratégia az ügynökök egy részénél az, hogy eleve 3 évre adják el (pedig akkor még mínuszban vagy) és akkor újra kötik. A másik, hogy az 5-6 éves szerződésekre közlik, hogy már elavult módozat, és újrakötik - egy ugyanolyanra (!). A harmadik, hogy a több éve fizetett forintos szerződésedből átkönyvelgetéssel elindíttatnak Veled egy euróst...
Mindhárom esetben egy gyakorlatilag már költségek nélküli szerződés fenntartása helyett újból megfizettetik Veled a szerzési költségeket (75%) úgy, hogy semmivel jobbat vagy mást nem kapsz, mint amid addig volt. Az egyéb költségekről és hátrányokról nem beszélve...
Amikor a megtakarításodról, az öngondoskodásodról, vagyis a jövődről van szó, akkor számukra egyetlen szempont a teljesítmény és a jutalék. Ezért Neked kell résen lenned és észrevenned. Minél több kérdést teszel fel, annál előbb ki fog derülni, erről van-e szó...
Profi pénzügyi tanácsadó vagy, és elég volt a beszűkült lehetőségekből, a korlátokból és a nyomásból? Csatlakozz hozzánk :)
Mert fentiek elkerülhetők lennének általa.
Ha Te ügyfélként kitartasz a saját személyes pénzügyi tanácsadód mellett, ha értékeled azt, hogy évekig segít a szerződéseddel kapcsolatban apró pénzért, akkor inkább fejlődik, hogy ne kényszerüljön ilyesmire.
Segíteni tudod azzal, hogy egyedül az ő kézébe adod a pénzügyi termék-portfóliódat, így kiegyenlítődik a jutaléka. Emellett szívesen és önként adsz neki ajánlásokat, amelyekből új ügyfelei lehetnek.
Ha pedig Te pénzügyi tanácsadóként folyamatosan fejlődsz és tanulsz, akkor az elégedett ügyfelek és a széles értékesítési termékskála miatt könnyebben lépsz előre, és eszedbe sem jut ezekhez a módszerekhez nyúlni.
A valóságban azonban ügyfélként azonnal meginogsz, ha az unokád, a barátod, vagy más, Számodra fontos személy áll eléd azzal, hogy most kezdte a szakmát, segíts neki azzal, hogy kötsz ezt vagy azt.
Akkor sem gondolod át, mit teszel, amikor a bankban felajánlanak Neked egy új lehetőséget. Bele sem gondolsz, hogy a Te személyes tanácsadód miért nem hozta fel, vagy ha az igény Benned a legutóbbi találkozótok óta merült fel, akkor őt kérd meg erre.
Az előbbivel (tisztelet a kivételnek) veszteségbe vagy felesleges kötelezettségbe hajszolhatod Magad, amit majd a pénzügyi tanácsadódnak kell kezelni és rendbe hozni, újratervezni. A második pedig egyszerűen csak rosszul esik nekünk, akik mindent megteszünk, hogy Neked jobb legyen. A pénzügyi tanácsadó is ember...
Ráadásul fentieknek az is lehet a következménye, hogy megszakad egy jól működő, bizalomra épülő üzleti kapcsolat, mert szégyenled Magad a történtek miatt - sajnos veszítettem már ezen okból ügyfelet.
Pénzügyi tanácsadóként pedig azt hiszem, nem kell mondanom, mit okozol azzal az ügyfelednek, ha a fenti szabályokat nem tartod be. Amennyiben Te is a korrekt, magas szakmai kompetenciákkal rendelkező pénzügyi tanácsadók közé tartozol, ugyanúgy szenvedsz annak következményeitől, hogy tele volt a szakma inkorrekt üstökösökkel, mint én.
Ugyanakkor lehet, hogy Neked kell felállnod, és magára hagynod az ügyfelet, ahogy én tettem ma.
Vagyis a fő szabály: ügyfélként legyél lojális a pénzügyi tanácsadódhoz, ha megszolgálta a bizalmadat, pénzügyi tanácsadóként pedig legyél lojális az ügyfeledhez, ha megszolgálta a bizalmadat. Ennyi...
Ezért álltam fel olyan gyorsan, visszatérve a történetre:
Kamilla a saját pénzügyeinek ellensége, ehhez pedig nem akarok asszisztálni. Nem tolhatok fel senkit a létrán, aki nem akar felmászni rajta..
Jól jönne a segítségetek, Móni!
Hetekig tudám mesélni a történeteimet, ezért hamarosan nyitok ezeknek egy külön rovatot, hogy Te is felhasználhasd a megtörtént esetek tanulságait.
Van kedved segíteni másoknak?
Oszd meg velünk ügyfél / tanácsadói történetedet, és én megjelentetem. Írd a cikk alá kommentben, vagy küldd el nekem a részletes sztorit és felteszem a rémtörténetek közé. A pozitív eseteknek pedig külön örülnék, hiszen van jó példa is bőven...
Erre csak néhány példát sorolok most fel, hiszen Te egyedi és megismételhetetlen vagy, ahogy az épp aktuális élethelyzeted is. Minden esetben ebből a szempontból kell megvizsgálni.
Túl sok a szempont, túl bonyolultak a számítások, vagy csak kételyeid merültek fel a pénzügyi portfólióddal kapcsolatban? Hívd fel a pénzügyi tanácsadódat, és beszéljétek át! Nincs kihez fordulj?
Ugye érzed, hogy sokkal egyszerűbb hibáztatni a másikat, mint megoldást keresni?
A többség ezt teszi. De Te nem, hiszen épp ezt a cikkemet olvasod :).
Hamarosan indítom az Ügyfélképző Pénzügyi Akadémiát, ahol videókon és e-book formájú tananyagokon kersztül elsajátíthatod majd az alapvető pénzügyi ismereteket, a tudatos pénzügyi gondolkodást és azt, hogyan tudsz úgy együttműködni a pénzügyi tanácsadóddal, hogy az mindkettőtök számára gyümölcsöző üzleti kapcsolat legyen.
Amennyiben már most biztos vagy abban, hogy fejlődni akarsz e téren, jelentkezz, és az első e-book mindössze 199 Ft-ért lesz a Tied, akármennyivel magasabb árat találok is ki majd rá. Természetesen fizetned is akkor kell majd, és az első rész megvásárlása semmilyen további kötelezettséggel nem jár.
Ez az ajánlatom csak az Akadémia hivatalos meghirdetéséig érvényes. Érdekel, ugye? KATTINTS :)
Az Érted a Pénzed Akadémia megnyitotta kapuit, nézd meg milyen fantasztikusan jó kurzusokat raktunk össze. Nálunk ki sem tudod kerülni a pozitív változást, ha mindent becsülettel végigcsinálsz. Kattints a bővebb információért:
Dönts tudatosan és erősödj meg pénzügyileg!
Móni
(Szerző és képek: Czirákiné Kocsis Mónika - minden jog fenntartva (2019.03.08.) utolsó frissítés: 2022.12.30.)
Címkék : unit linked életbiztosítás, UL, befektetési egységhez kötött, befektetés, megtakarítás, tudatos pénzügyi döntés, pénzügyi tudatosság, pénzügyi tervezés, pénzügyi tanácsadó, pénzügyi tanácsadás, profi pénzügyi tanácsadó, csapdák elkerülése, cél és tervezés, etikus tanácsadó, pénzügyi célok, elérni a célt, TKM, ügyfélképző pénzügyi akadémia, pénzügyi portfólió, életbiztosítás, befektetési életbiztosítás, egyszeri díjas életbiztosítás, rendszeres díjas, megtakaritas, független pénzügyi tanácsadó, öngondoskodás, apró betűk nélkül
Írásaimban megmutatom a főbb buktatókat, összegyűjtöm a szempontokat, összehasonlításokat és kalkulációkat készítek a pénzügyi döntéseid megkönnyítésére, a megfelelő tanácsadó kiválasztására. Naprakész információkat találsz napi pénzügyeidhez. Segítek akkor is, ha pénzügyi tanácsadó vagy, hogy szakmailag felkészültebben, valóban ügyfélérdekből tárgyalhass, és valós segítővé válhass, mert érdemes, széles piaci ismeretekkel, megfelelő szakértelemmel, etikusan dolgozni. Ha független pénzügyi tanácsadóra van szükséged a pénzügyi problémád megoldásához, vagy szívesen lennél a munkatársunk, hívj fel :)
Úgy gondolod Te is, hogy hozzáértő és etikus független pénzügyi tanácsadókra van szükség? Fontosnak tartod Te is a pénzügyi tudatosságot? Segíts nekünk, hogy minél több emberhez jusson el blogunk, és kattints a "Tetszik az oldal" gombra :)
Örömmel tölt el, ha elég értékesnek találod írásaimat vagy az általam készített képeket, infografikákat és grafikonokat, hogy felhasználd. Forrásmegjelöléssel linkelve az oldalamat, szabadon teheted. Sokat dolgozom azzal, hogy a legjobbat adjam Neked, ezért kérlek, becsüld meg ezzel azt, amit kapsz blogbejegyzéseim által. Minden más felhasználása az oldalon található tartalmaknak szerzői jogokat sért. Köszönettel, Cziráki Móni, szerző, Etikuspénzügyek.hu.
Még több értékes információt szeretnél? Kérd a Heti PénzTippet, melyben hetente küldök hasznos ötleteket, szempontokat, híreket a mindennapi pénzügyeidhez. KATTINTS!
Jól jönne néhány konkrét válasz a kérdéseidre? Eltűnt a pénzügyi tanácsadód? Belebonyolódtál a pénzügyi termékek útvesztőjébe? Csak írj vagy hívj, és beszélgessünk arról, ami Neked fontos pénzügyeidben. Apró betűk nélkül...
Magad vennéd a kezedbe a pénzügyeidet, hogy elérhesd az anyagi biztonságot vagy akár a pénzügyi szabadságot? Szívesen tanulnál, fejlődnél ennek érdekében? Megnyitottuk az Érted a Pénzed - Pénzügyi tudatosság Akadémiát!
Szívesen kötöd saját magad a biztosításaidat? Használd utasbiztosítás, lakásbiztosítás, KGFB és CASCO biztosítás megkötéséhez kalkulátorunkat! Miért előnyösebb ez számodra, mint más internetes alkuszok felületei? Mert azonnali, korrekt ajánlatösszehasonlítást kapsz. Probléma esetén pedig ügyfélszolgáltaunk és mi magunk segítünk megoldani azt - legyen szó ügyintézésről, káreseményről, változtatásokról. Itt kezdd!:
Az Etikuspénzügyek.hu blogon, amely 2017.január 6-án indult, 2020. május 10-ig az
oldalmegtekintések száma 521.599
volt, ami naponta 400-500 oldal olvasót jelent. Szükséged van ránk Neked is :)?
Lakásbiztosítás ajánlatot kérek
"Mónikát lelkiismeretes és sikerorientált pénzügyi szakembernek és vezetőnek ismertem meg. Olyan ember aki komoly háttérismerettel és emberközpontú szemlélettel felvértezve támogatja kollégáit, ügyfeleit." (Jacsó László, Etyek - coach, tréner)
Kedvet kaptál ahhoz, hogy kipróbáld Magad pénzügyi tanácsadóként? Szakmabeli vagy és szeretnél kiteljesedni? Támogatásra vagy épp önállóságra vágysz? Beszélgessünk!
MEGLEPETÉS női magazin - 40 évesen nyugdíjba vonulni? - Papp Noémi cikkében szakértői közreműködés
RTL KLUB - PénzÜgyesek vetélkedő - szakértő tanácsadói közreműködés, a feladatok kitalálása és összeállítása, valamint részvétel a zsűriben
ATV Híradóban Somos Andrással pénzügyi szakértőként arról, mi a következménye a karácsonyra felvett személyi kölcsönöknek
Interjút készítettek velem a pénzügyi tanácsadók munkájáról, elveimről és a NOK-ról A feltett kérdésekre adott válaszaimat a bdpst24.hu oldalán olvashatod.
Interjúra hívott az Üzletem.hu oldal. Karrierről, szakmai kihívásokról, elvekről, tervekről beszélgettünk. Hiszen megtaláltam a küldetést, ami megállíthatatlanul hajt előre. Itt olvashatod
SEM IDŐD, SEM ENERGIÁD pénzügyi termékekkel, biztosításokkal foglalkozni? Eltűnt a pénzügyi tanácsadód, vagy meguntad, hogy már a sokadik hív fel, mostantól majd ő lesz az? Nincs pénzed, de szeretnéd, ha idővel lenne biztonságot adó megtakarításod? Van pénzed, de nem tudod, hogyan gyarapítsd okosan?
KÉRJ SZAKÉRTŐI SEGÍTSÉGET ! Független pénzügyi tanácsadás, ami Rólad szól - apró betűk nélkül...
VAGY TANULJ és fejlődj saját időbeosztásod és tempód szerint! Ezt kínálja a pénzügyi tudatosság akadémiánk!
INFORMÁCIÓT KERESEL PÉNZÜGYI TERMÉKEKKEL KAPCSOLATBAN? KATTINTS ÉS TALÁLD MEG ÚJ WEBOLDALAMON!
MIUTÁN FELIRATKOZTÁL KATTINTS A KÉPRE ÉS KÜLDD EL, MIRŐL OLVASNÁL SZÍVESEN!